Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
1) W. Wydra, W. R. Rzepka, Chrestomatia Staropolska, Wrocław 1984, s.237-249, 265-267, 287-288, 294.
2) K. Biegański, Mała Encyklopedia Muzyki , red. S. Śledziński, Warszawa 1968,s. 907,1079.
3) Encyklopedia muzyczna PWM, Część biograficzna, red. E. Dziębowska, t.5, Kraków 1997, s.327-329.
4) B. Schaeffer, Dzieje muzyki , red. L. Stawowy, M. Stokowska, Warszawa 1983, s.45-74.
5) Encyklopedia muzyczna PWM, Część biograficzna, red. E. Dziębowska, t.8, Kraków 1997, s.58-59.
6) B. Schaeffer, Dzieje kultury muzycznej, Warszawa 1991.
7) B. Śmiechowski , Z muzyką przez wieki i kraje, Warszawa.
8) A. Wożniakowska, Muzyka polska w dawnych wiekach, [w:] M. Szulc, Literatura polska. Sztuka, muzyka, teatr, edukacja, Kraków 2004, s.191-202.
9) M. Wozaczyńska, Muzyka Średniowiecza, Gdańsk 1998.
10) K. Morawska, Historia muzyki polskiej. Średniowiecze, Warszawa 1998.
11) Wielka Encyklopedia Powszechna PWN, t.7, Warszawa 1966, s.558-559.
12) D. Gwizdalanka, Historia muzyki, t.1, Kraków 2005, s.23-102.
13) N. Harnoncourt, Dialog muzyczny, Warszawa 1999, s.9-27.
14) M. Kowalska, ABC historii muzyki, Kraków 2001, s.41-110.
15) T. Michałowska, Wielka historia literatury polskiej. Średniowiecze, red. A Lubach, wyd. 5, Warszawa 1999, s.35-37.
16) M. Latawiec, Ikonografia i wątki ideowe motywów muzycznych w Sądzie ostatecznym Hansa Memlinga.
Strony internetowe:
http://chomikuj.pl
http://warownia.pl
http://www.wikipedia.org
http://www.wapedia.mobi/pl
http://www.cedur.pl
http://encyklopedia.pwn.pl
http://a-pesni.golosa.info/polsk/bogurodzica.htm
http://www.music.iastate.edu/antiqua/instrumt.html
http://wrzuta.pl
Wszystkie obrazki pochodzą ze stron:
http://www.wikipedia.org
http://www.music.iastate.edu/antiqua/instrumt.html
3 komentarze:
Tekst w bibliografii zmienilbym na ciemniejszy, poniewaz jest on ledwo widoczny. Pozatym w tytule jest literowka (Bibliorafia)
To chyba najlepszy blog z projektów kolegium. Kapitalnie ujęto temat. Jest tu wszystko! Bardzo mnie cieszy to, że umieściliście również teksty pieśni. Wielkie brawa!!!
Wybaczcie, że wrzucę kamyczek do Waszego ogródka - Chciałbym sprostować niektóre kwestie i coś niecoś dodać. W dziale "Wprowadzenie" napisałyście: "...W VII wieku rozszerzono ten system do oktawy..."
Otóż jest to duża nieścisłość, albowiem Hymn do Św. Jana powstał w VIII w. za sprawą Pawła diakona. Dla uzupełnienia podaję tekst:
Ut que ant laxis
Resonare fibris
Mira restorum
Famuli tuorum
Solve polluti
Labii reatum
Sancte Joannes.
Dla zainteresowanych mogę przesłać zapis nutowy.
W XVI w. Anzelm z Flandrii wprowadził dźwięk podwyższony i nazwał go "si" zaś w XVII w. Giovanni Doni z Bolonii zamienił głoskę "ut" na "do".
To tyle z mojej strony. Gratuluję Grupie Operacyjnej
znakomitego artykułu i pozdrawiam serdecznie. tadekch@wp.pl
Bibliografia: moje notatki z wykładów z "Nauki o muzyce" w Akademii Muzycznej we Wrocławiu z roku 1971.
Prześlij komentarz